neděle 11. prosince 2016

Jak jsme si pořídili auto

V dnešní době je auto třeba. O tom snad žádná. Vozíte nákupy, děti, kočárky, kamarádky, dárky, víno, mlíko a hlavně teda si sama sobě vozíte zadek. Auto je potřeba pro logistické přesuny celé rodiny a taky se dost hodí, když potřebujete rychle někam udat děti a pak od nich rychle zmizet. Na to je auto přímo geniální záležitost! A nám to naše, první společné, dosloužilo. Né že by teda přestalo úplně jezdit, ale už to nebylo, co bývalo. Občas vynechával blinkr, na několika místech (a již několikrtát) byl prasknutej vejfuk a baterka si fakt dělala co chtěla, takže jsem se během týdne naučila dost dobře startovat na kabely a dost často jsem okolo naší stříbrné krásky běhala v podpatkách a otvírala haubnu jednou rukou. Prostě byl čas ji dát někomu jinému, kdo ji ještě využije. Já se v tom bála vozit děti, ačkoli oproti našemu modrému nafťáku měla Toyota dost velkou výhodu - byla v benzínu a tak jsem již na křižovatce měla v autě příjemných dvaadvacet za každého počasí. Podali jsme teda inzerát: Prodáme  stříbrnou Toyotu, je zrezlá, ale jezdí. Abych řekla pravdu, dost jsem doufala, že ji nikdo chtít nebude. To bylo v pondělí. Ve čtvrtek byla pryč. Adam to obrečel. Mates fňukal, že chce jezdit stříbrným autem do školky a ne modrým. Zůstalo nám jen jedno auto a my si říkali, že to zvládneme a dost jsme uvažovali nad tím, zda druhé auto opravdu  potřebujeme. Ušetříme nejen naši kapsu, ale především životní prostředí, že! No, co vám budu povídat, vydrželi jsme to přesně dva dny, než jsme zjistili, že logistika dětí je prostě děsná, my líný (respektive já dost pohodlná), modrý auto vevnitř dost špinavý a tatínkovy nervy málo odolný. Abyste tomu totiž dobře rozuměli, tatínek je na auta. Takže sedl k internetu a vybral mi (zase) modrý auto. Malý, ale modrý. I s klukama jsme se tam jeli podívat. Jenže! Hned vedle toho modrýho auta stálo ještě jedno - zlatý! S vyhřívanýma sedačkama a centrálem! Abyste tomu totiž rozuměli, moje švagrová tvrdí(je starší a má vždycky pravdu)
, že pro holčičky je vyhřívaná sedačka nutnou výbavou a bez ní se auto prostě neobejde. Vzali jsme ho. Zlatý malý auto nakopalo tomu modrýmu bez centrálu a vyhřívanejch sedaček jednoduše zadek a levej blatník. Za dva dny jsme si pro NI jeli. Pojmenovala jsem ji totiž Krasomila. Jenže ty peripetie! Ráno jel Honza na evidenčku, ovšem zaspal, takže přijel zpátky domů s číslem 189 - což je tak na dvě hodiny. Takže pojedeme pro auto a mezi tím ta fronta jako opadne a on pak přijde akorát. Nasedli jsme do modrýho a jeli ranní Radlickou. V autobazaru jsem za volant modrýho auta sedla já, Honza za Krasomilu a že jedeme natankovat. Přijedeme k benzínce, já poslušně vypla motor, čekám až natankujeme, zaplatíme, Honza nasedl, odjíždí, já otočím klíčkem a stojím. Troubím na Honzu. Honza jede. Znovu troubím. Honza se dívá do zpětného zrcátka. Takže: nasedne do nově zakoupenýho auta, jede zpátky do bazaru, zda by nám půjčili startovací zařízení, kterým před chvílí nakopli Krasomilu. Přijel i s pánem. Společně tlačíme modrý auto z dosahu stojanů, kdyby náhodou škrtla jiskra. Auto chytá. Já jedu raději domů, Honza se vrací zpět na evidenčku, aby si vzal nový lístek, protože na řadě je aktuálně 192. S modrým autem dva dny nejezdíme, protože nejde nastartovat. Takže máme zase jedno auto a zjišťujeme, že se to prostě nedá. Druhý auto už neprodáváme, je ho škoda. A navíc je to tatínkův oblíbený Japonec. Modrý auto nám ještě zůstane. Ale já jsem povýšila! Místo ve stříbrným autě teď jezdím ve zlatým a ještě si k tomu hřeju zadek!

1 komentář: